سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت EX5

پلی اتیلن ترفتالات

پلی اتیلن ترفتالات ، که معمولاً به اختصار PET ، PETE یا PETP یا PET-P نامیده می شود ، رایج ترین رزین پلیمر ترموپلاستیک خانواده پلی استر است و در الیاف مخصوص لباس ، ظروف مایعات و مایعات استفاده می شود. مواد غذایی ، ترموستینگ برای تولید ، و در ترکیب با فیبر شیشه ای برای رزین های مهندسی از جمله کاربرد های PET است.

PET


بیشتر تولید پلی اتیلن ترفتالات در جهان برای الیاف مصنوعی (بیش از 60?) است و تولید بطری حدود 30? از تقاضای جهانی را شامل می شود. در زمینه کاربردهای نساجی ، PET با نام مشترک آن ، پلی استر گفته می شود ، در حالی که PET معمولاً در رابطه با بسته بندی استفاده می شود. پلی استر حدود 18? از تولید پلیمر جهان را تشکیل می دهد و چهارمین پلیمر تولید شده بعد از پلی اتیلن (PE) ، پلی پروپیلن (PP) و پلی وینیل کلرید (PVC) است.

PET از واحدهای پلیمریزه شده از مونومر اتیلن ترفتالات با تکرار (C10H8O4) تشکیل شده است. PET معمولاً بازیافت می شود و دارای شماره "1" به عنوان کد شناسایی رزین (RIC) می باشد.

 

کاربرد PET



بسته به نوع پردازش و تاریخ حرارتی آن ، پلی اتیلن ترفتالات ممکن است هم به عنوان یک آمورف (شفاف) و هم به عنوان یک پلیمر نیمه کریستالی وجود داشته باشد. ماده نیم کریستالی ممکن است بسته به ساختار کریستالی و اندازه ذرات آن شفاف به نظر برسد (اندازه ذرات کمتر از 500 نانومتر) یا مات و سفید (اندازه ذرات تا چند میکرومتر).